תאורה לבית – דברים שחשוב לשים לב אליהם

כשאנחנו מתכננים איך לעצב את הבית שלנו, אחד הדברים שעלינו לקחת בחשבון הוא כל נושא התאורה. כלומר, באילו אמצעים אנחנו יכולים וצריכים להשתמש בשביל לייצר תאורה אופטימאלית בחללים השונים של המבנה, ואיך אנחנו יכולים לחסוך בעלויות, בין אם זה על ידי שימוש באמצעים אופטימאליים שמאפשרים זאת ובין אם זה על ידי שימוש באמצעים חיצוניים, קרי תאורה טבעית (שמש) שיכולה להיכנס אל פנים המבנה מבחוץ.
תכנון תאורה לבית הוא לא דבר פשוט. עם השנים הוא הפך להיות סוג של התמחות בו מתמחים מעצבים ואנשי מקצוע שונים. אנחנו יכולים להיעזר בשירותיהם, אך אנחנו יכולים גם לרכוש פריטי תאורה בעצמנו ולהחליט איפה וכיצד להשתמש בהם.
בין אמצעי תאורה לבית שאנחנו יכולים להשתמש בהם, ניתן למצוא גופי תאורה תלויים, שקועים, צמודי תקרה, מנורות קיר, מנורות רצפה ועוד. ישנם קטלוגים נרחבים המציעים לנו גופי תאורה ונורות בשלל גדלים ועיצובים אשר יכולים לספק לנו מקור אור אופטימאלי וכן לעזור לנו לעצב את חלל החדר בו אנחנו מבקשים להתקין אותם.
בחלק הבא של המאמר נציג מספר נקודות חיוניות וחשובות לבחירת תאורה לבית, וכיצד אנחנו יכולים לרכוש אמצעי תאורה שיכולים להתאים לנו, על פי הצרכים שלנו.

טיפים לרכישה נכונה של אמצעי תאורה לבית

הטיפ הראשון הוא אפיון נכון של הצרכים שלנו אל מול תנאי השטח. אנחנו צריכים לחשוב למה בדיוק משמש כל חדר, מה בדיוק אנחנו מתכוונים לעשות בו, איך נשתמש בו, ואילו אמצעי תאורה יכולים לעזור לנו להפיק את המקסימום ממנו. עלינו לקחת בחשבון כיצד החדר בנוי, האם, כמה ובאיזו עוצמה אנחנו יכולים ליהנות מתאורה חיצונית במהלך היום.
הטיפ השני הוא האופן בו אנחנו בוחרים לעצב את החדר. יש משמעות לאמצעי תאורה לבית בהיבט של העיצוב, הן במובן של סוג גופי התאורה שאנחנו בוחרים להתקין, המיקום שנרצה לעשות זאת, אך גם בהיבט של כיצד האור שהם יוצרים ישפיע על העיצוב ועל היכולת ליהנות ממנו.
צריך לזכור שאם אנחנו בוחרים להשתמש בגוף תאורה מסוים, אזי שזה משפיע בצורות שונות על הדרך בה נוכל להשתמש ולהתקין פריטים אחרים בחלל החדר.
הטיפ השלישי הוא כיצד לייצר חסכון בעלויות. למשל, עלינו לבחור בנורות חסכוניות, עלינו לבחון כמה אור נכנס מבחוץ ועד כמה זה יכול להשפיע על סוג אמצעי התאורה בו אנחנו בוחרים להשתמש בחלל החדר.
לצד כל זה, עלינו לרכוש אמצעי תאורה שונים, אחרי שבחנו היטב את החללים של המבנה, השתמשנו באמצעי הדמיה או אמצעים אחרים בשביל לראות כיצד האמצעים יכולים להשתלב במבנה בצורה אופטימאלית, וכיצד הם באמת יכולים לשרת אותנו באופן מעשי, כך שנוכל להפיק מהם את התועלת המרבית עבורנו. עלינו לקחת בחשבון, שהרבה פעמים מדובר ברכישה לטווח ארוך ולא משהו שנרצה להחליף לעיתים תכופות.