עיצוב מעקה לבית

 

מעקה לבית הוא מונח גג שכולל בתוכו שורה של סוגי מעקות, ובכלל זה מעקה למרפסת, מעקה למדרגות, מעקה לגג ואף מעקה לגדר החצר. לכל אחת מהאפשרויות האלה יש להתאים את המעקה הנכון, על פי מספר שיקולים שיש לקחת בחשבון, ושמיועדים להבטיח את שביעות הרצון המלאה שלכם מהשימוש במעקה ומהנראות שלו.

 

סוגים שונים של מעקה לבית עיצוב פנים

כאמור, מעקה לבית יכול להתייחס למספר סוגים של מעקות, ובכל אחד מהסוגים הללו יש לקחת בחשבון שיקולים שונים כדי להבטיח את התאמת המעקה לתפקידו ולמטרתו. כך למשל, כאשר אתם בוחרים מעקה למרפסת הבית, חשוב שהמעקה יהיה עמיד בפני פגעי מזג האוויר. אם המעקה מיועד למרפסת בקומה העליונה, חשוב שהמעקה לא יחסום את הנוף, אבל אולי דווקא כן יחסום את הרוחות. אם מדובר במרפסת לקומה תחתונה, חשוב שהמעקה יספק רמה גבוהה של פרטיות. אלו היו רק דוגמאות לשיקולים שונים שיש לקחת בחשבון כאשר בוחרים מעקה לבית, בהתאם למיקום בו מותקן המעקה ולמה שאנחנו רוצים להשיג באמצעותו, מעבר לנושא הבטיחות כמובן. מעקות למרפסת, מעקות למדרגות, מעקות לחצר ומעקות לגג הם עיקר סוגי המעקות שאפשר לחשוב עליהם עבור המרחב הביתי.

 

מהם השיקולים שעליכם לקחת בחשבון בבחירת מעקה לבית?

בכל מקרה של בחירת מעקה, יש לקחת בחשבון שיקולים המתאימים לאותו סוג של מעקה. יחד עם זאת, ניתן לאגד את כלל השיקולים תחת מספר קטגוריות מרכזיות, הכוללות: עמידות בפני מזג אוויר, אסתטיקה ועיצוב, נוף, פרטיות, חוזק מבני ובטיחות. את נושא הבטיחות השארנו לסוף לא כי הוא הכי פחות חשוב, אלא דווקא בדיוק ההיפך. תפקידו המרכזי של מעקה הוא לספק בטיחות למשתמשים במרחב בו הוא מותקן, ובהתאם לכך כל שיקול שאתם עושים סביב בחירת מעקה לבית, חייב להיעשות בכפוף לשיקול הבטיחות החשוב מכל. בהיבט זה, חשוב שהמעקה יהיה בעל חוזק מבני מתאים, שהוא יותקן על ידי איש מקצוע המתמחה בסוג הספציפי של אותו מעקה ושהוא יהיה בגובה שעולה על חצי גוף של אדם ממוצע. כל דבר שהוא פחות מזה מהווה סכנה בטיחותית בשימוש במעקה.

 

כמה עולה מעקה לבית?

עלותו של מעקה לבית יכולה להשתנות בתוך טווח עצום של מחירים, ולכן לא ניתן לנקוב במחיר שיכול לענות לכל מי שקורא את השורות הללו. בראש ובראשונה תלוי מחירו של המעקה בחומר הגלם ממנו הוא עשוי. מתכת, עץ, זכוכית, אלומיניום, פולימר מוקשח, פוליקרבונט – כל אלה יכולים להיות חומרי הגלם לייצור מעקה לבית ולכל אחד עלות משלו. כמובן שלעיצוב המעקה ולגודלו ישנה השפעה מכרעת על המחיר, אך הכל הולך ביחס ישר לחומר הגלם ממנו עשוי המעקה.

בכל מקרה, ברכישת מעקה לבית, כדאי וחשוב לבצע השוואת מחירים בין בתי עסק שמוכרים דגמים מוכנים ובהזמנה, ובין אנשי מקצוע שבונים מעקות בהתאמה אישית ללקוח. כאמור, טווח המחירים הוא רחב וגם לזהות הגורם ממנו תקנו את המעקה, ישנה השפעה לא קטנה על המחיר שתשלמו עבורו. בביצוע ההשוואה שימו לב לפרטים הקטנים כמו התקנה ואחריות, על מנת להבטיח שאתם משווים בין הצעה להצעה על בסיס אותם פרמטרים המסופקים לכם.

בבחירת מעקה לבית חשוב לקחת בחשבון שיקולים של עמידות, חוזק מבני, פרטיות, אסתטיקה ועיצוב, וחשוב לוודא שהמעקה עומד בכל דרישות הבטיחות המוגדרות בתקן ובכל דרישות הבטיחות המוגדרות על ידכם עצמכם. מעקה בטוח, אסתטי ובעל נוכחות היא אפשרות אמיתית שיכולה לשדרג מאוד את מראה הבית שלכם וגם להעניק בטיחות לכם ולבני משפחתכם.

 

 

גינה

גינה בעיר: כיצד לעצב מרחב ירוק קטן עם השפעה גדולה

דמיינו שאתם חוצבים מקדש שליו בתוך האנרגיה השוקקת של העיר. הזמזום של החיים העירוניים אולי נראה כמו בן לוויה מוזר לרשרוש העלים ולניחוח הפריחה, אבל זה לא רק אפשרי; זה טרנספורמטיבי. בהשראת סימפוניית הטבע והקדנציות של חיי העיר, גן בעיר עומד כעדות לאיזון וליופי. אבל היציאה למסע של עיצוב שטח ירוק קטן בסביבה עירונית מגיעה עם מערכת משוכות ייחודית – חלל הוא מותרות מוערך, ובטון שולט לעתים קרובות על הקרקע.

קרא עוד »
נר ריחני

מדריך הבחירה: איך למצוא את הפתיל המושלם לנר שלך?

ההבהוב העדין של להבת נר יכול להפוך חללים רגילים למקדשים של רוגע, ולהפוך את האמנות העדינה של עשיית נרות לסוג של אלכימיה. אבל אלמנט חיוני אחד נשאר לעתים קרובות בצללים, וקובע בשקט את תוחלת החיים והבטיחות של זוהר הנר שלכם: הפתילה. גדיל פשוט עשוי להיראות חסר חשיבות, ובכל זאת הוא הכל חוץ מאשר – פתיל מושלם הוא פעימות הלב של כל נר, המתזמר את סימפוניית הריח והזוהר.

קרא עוד »