עיצוב גגונים למרפסת

 

גגונים למרפסת, בניגוד לפרגולות למשל, הם פתרונות הצללה נקודתיים שמעוגנים לקיר המבנה, ללא עמודי תמך המקובעים לרצפה. גגונים אלה מתאימים במיוחד למרפסות קטנות או כאשר מעוניינים לחסום את קרינת השמש מלהיכנס פנימה אל הבית דרך דלת המרפסת בשעות מסוימות של היום.

 

מהם גגונים למרפסת?

ההבדל הגדול ביותר בין גגונים למרפסת ובין פתרונות הצללה אחרים כדוגמת פרגולות, סוככים ואפילו שמשיות הוא, שהקיבוע של גגונים מבוצע אל הקיר בלבד, ללא תמיכה מהרצפה באמצעות עמודי תמך. ואם כך, אז מדוע בכלל להתקין גגון ולא פרגולה? ובכן, ישנן מרפסות רבות שהגודל שלהן לא מצדיק התקנה של פרגולה, וניתן להצל אותן באמצעות גגון קטן. במקרים אלה, התקנה של פרגולה עם עמודי תמך תתפוס שטח גדול מהמרפסת הקטנה גם כך. גגון, מאחר והוא אינו נתמך על ידי הרצפה, מוגבל באורך אליו הוא יכול להימתח קדימה מהקיר. ככל שהגגון יותר ארוך, כך העומס על עוגני הקיר הוא גדול יותר, ולכל גגון יש את האורך המרבי שניתן למתוח אותו החוצה מהקיר.

 

מתי תעדיפו גגון על פני פרגולה?

גגונים למרפסת, מאחר ואינם דורשים עמודי תמך וקונסטרוקציה שלמה, הם גם זולים יותר לקניה ולהתקנה, מה שעלול לגרום לכם לחשוב שתוכלו לנצל את הגגון להצלת הגינה שלכם, וזה לא המקרה. גגון כאמור, יכול להימתח עד אורך מוגבל ומסוים, וכל ניסיון למתוח אותו מעבר לכך הופך אותו לסיכון בטיחותי, ולרוב כלל לא יוכל להחזיק מעמד. בהתאם לכך, אם המרפסת שלכם קטנה ואתם לא מבלים בה לאורך שעות שלמות ביום, גגונים למרפסת הם הפתרון העדיף לכם. במידה ואתם מעוניינים להצל גינה שלמה, ולהבטיח שהגינה תוצל בכל שעות היום, לא משנה מאיזו זווית קורנת השמש, אתם כבר צריכים לשקול את האפשרות של פרגולה עם עמודי תמך, אותה ניתן יהיה למתוח על שטח כל הגינה.

 

סוגים של גגונים למרפסת

בשוק היום תוכלו למצוא מגוון רחב של גגונים למרפסת, חלקם נראים ממש כמו פרגולה עם שלד עץ וסוכך רעפים אדומים, וחלקם מבוססים על שלד אלומיניום עם סוכך מתכת או סוכך פולימרי. בחירת סוג הגגון היא בעיקרה עניין של עיצוב ומחיר, וכשיש לכם את כל האפשרויות הקיימות, תוכלו למצוא בהחלט סדרה של דגמי גגונים למרפסת שיתאימו הן למסגרת התקציב העומדת לרשותכם והן להעדפות העיצוביות שלכם.

 

גגונים למרפסת מספקים פתרון הצללה נקודתי למרפסות קטנות, ואינן מיועדות לכסות שטחים של גינות שלמות. הגגונים מותקנים לקיר המבנה ללא תמיכה של עמודי תמך לרצפה, ולכן מוגבלים בשטחם ובאורך שאליו הם יכולים להימתח החוצה מהקיר התומך. יחד עם זאת, תוכלו בהחלט להתקין גגון שנראה ממש כמו פרגולה עם שלד עץ ורעפים אדומים, או לבחור גגון פשוט וקל יותר מאלומיניום וסוכך פולימרי או מתכת מחוררת.

מכונת ייבוש

10 טיפים לשימוש נכון ובטוח במכונת ייבוש – מה שכל משתמש חייב לדעת

דמיינו את הזמזום העדין של מכונת הייבוש שלכם עובדת בשיטתיות, סימפוניה מודרנית של נוחות ויעילות. בקצב השוקק של חיי היומיום, במיוחד בגבולות הנעימים של הבתים בישראל, ההסתמכות על פלאי בית כאלה הולכת וגוברת. עם זאת, בתוך הסתמכות זו מסתתרת רשת של תפיסות מוטעות ונוף של סיכונים הנובעים משימוש לא נכון במכונות ייבוש. שילוב זה של הכרח וזהירות ממסגר את גישתנו כיום.

קרא עוד »