איטום גגות – מהו ומה החשיבות שלו 

המומחים המובילים מבית אדיב איטום גגות מסבירים לנו צעד אחרי צעד את כל מה שחשוב מאוד לדעת על איטום גגות ומה החשיבות שלו.

איטום גגות הוא תהליך של מריחת חומר נוזלי או כימי על הגג כדי למנוע חדירת מים ואוויר.

איטום גגות נעשה בדרך כלל כאשר יש נזילה בגג , שיכולה להיגרם מהתקנה לקויה, רעפים או רעפים פגומים או לחץ רוח גבוה.

איטום גגות הוא תהליך של הגנה על הגג מפני מים, רוח ושלג.

 

איטום גגות יכול להתבצע בדרכים שונות. חלק מהם הם:

– שימוש בזפת לאיטום קרום הגג

– שימוש בבידוד קצף בהתזה

– שימוש בסרט מחסום אוויר

שימוש בזפת לאיטום קרום הגג

קרום הגג הוא השכבה הראשונה של מעטפת הבניין. הוא נועד להרחיק גשם ושלג מהבניין.

זפת הוא סוג של איטום שניתן להשתמש בו לאיטום גגות. בדרך כלל הוא צבוע על קרום הגג, המשמש כמחסום למים ואוויר. זפת מסייעת גם במניעת צמיחת עובש וטחב על קרום הגג, דבר שיכול להוות בעיה כאשר יורד גשם או שלג כבד.

לעתים קרובות משתמשים בזפת לאיטום קרום הגג. זהו מוצר טבעי שניתן למצוא באזורים רבים בעולם.

זפת היא חומר העשוי מנפט מזוקק ושימשה במשך מאות שנים כחומר איטום. הוא נצמד למשטחים בקלות והמרקם הדביק שלו מקל על פיזור על גגות.

ניתן להשתמש בזפת בדרכים שונות, בהתאם לצרכים ולהעדפות שלך. אולי כדאי להשתמש בזפת לאיטום ממברנת הגג או אולי כדאי להשתמש בה לאיטום סדקים בקירות או רצפות בטון, הגנה על עץ מפני רטיבות או יצירת מחסומים אטומים למים סביב צינורות וחוטים.

זפת היא חומר שנמצא בשימוש במשך מאות שנים. זהו חומר איטום מצוין שניתן למצוא בפריטים ביתיים רבים כמו קירוי, צבע ואפילו מסטיק.

ניתן להשתמש בזפת גם כדי לאטום את קרום הגג של בניין. הוא אוטם את הממברנה על ידי מילוי כל הרווחים או החורים על פני השטח שלו. על מנת לעשות זאת יש למרוח זפת על קרום הגג ולאפשר לו להתייבש לפני צביעה או ציפוי בחומר אחר.

זפת היא לא רק חומר איטום אלא גם מסייעת בהגנה על המבנה מפני נזקי מים וזיהום אוויר.

 

שימוש בבידוד קצף בהתזה לאיטום גגות

בידוד קצף בהתזה הוא סוג של בידוד קצף המותז על פני הגג. זוהי דרך חסכונית להפחית את איבוד החום מהגג ולספק בידוד טוב יותר מאשר בידוד מסורתי.

בידוד קצף תרסיס מיושם בדרך כלל על גגות על מנת למנוע איבוד חום. סוג זה של בידוד מספק הגנה טובה יותר מפני גלי חום וקור מאשר סוגי בידוד אחרים.

תהליך מריחת בידוד קצף בהתזה מורכב משני שלבים: ניקוי ואיטום. השלב הראשון כולל הסרת לכלוך או פסולת מהגג על ידי שימוש במכונת שטיפה בלחץ או צינור, ולאחר מכן שימוש בסבון, מים ומברשת קרצוף כדי לנקות את המשטח ביסודיות. השלב השני כולל מריחת פוליאוריטן נוזלי עם אקדח ריסוס לאורך כל משטח הגג לפני שמאפשרים לו להתייבש לפחות 24 שעות לפני המשך איטום בקצף ספריי.

בידוד קצף בהתזה הוא סוג של בידוד שמרסס על משטחים. זה יכול לשמש לאיטום גגות וקירות, כמו גם פריטים אחרים.

בידוד קצף בהתזה הוא סוג של בידוד שניתן לרסס על משטחים כדי לאטום אותם. זוהי דרך יעילה לקרר בתים ובניינים במהלך חודשי הקיץ, תוך הפחתת חשבונות האנרגיה בשיעור של עד 30%.

על מנת להשתמש בבידוד קצף תרסיס, אתה צריך גישה לאקדח ריסוס, שיכול לייקר את עלות הפרויקט. עם זאת, ישנן דרכים לבעלי בתים ולאנשי עשה זאת בעצמך להשתמש בקצף ריסוס ללא צורך בגישה לאקדח ריסוס.