חלון בלגי – בית שלם של אפשרויות עיצוב

אם אתם מצויים בתהליך בנייה של בית חדש או בתהליך השיפוץ של הבית הקיים שלכם ויצא לכם לחפש מידע אודות התקנת חלונות, בוודאי יצא לכם להיתקל במושג חלון בלגי אשר מבוסס על פרופיל בלגי. הפרופיל הוא למעשה המסגרת שמסביב לחלון והוא מהווה גם את העיצוב שלו. הפרופיל הבלגי הפך להיות פופולארי מאוד כיום גם בחלונות וגם בדלתות ולא מעט אנשים בוחרים דווקא בו כאשר הם מחפשים חלונות דקורטיביים, מרשימים, מיוחדים ופונקציונאליים לביתם.

חלון בלגי – מה זה אומר בעצם?

המקור של החלונות הבלגיים הוא בכלל באנגליה. פרופיל בלגי שהיה מיוצר מברזל היווה תחליף עמיד וחזק לחלונות העץ. במשך השנים נכנס האלומיניום לשוק וכיום פרופיל אלומיניום בלגי נפוץ לא פחות. חלון בלגי הוא חלון מיוחד מאוד. המסגרת שלו היא מסגרת עדינה ודקה במיוחד. יש במסגרת זאת שימוש מינימלי במתכת ושטח גדול של זכוכית. בד בבד, חלון בלגי הוא חלון חזק, עמיד ואטום. את הפרופיל הבלגי ניתן לעצב לפי הטעם האישי של כל אדם. הוא מאפשר ליצור מגוון חלוקות שונות, צורות, גדלים וצבעים אשר מעניקים לכל חלון מראה ייחודי והופכים את החלון לעוד רהיט של ממש בית.

היתרונות של חלון בלגי

היתרונות של חלון בלגי הם רבים: ראשית כל, מדובר על חלון עמיד וחזק אשר מחזיק מעמד בצורה הטובה ביותר לאורך שנים רבות. החלון המדובר מגיע במגוון רחב של עיצובים וניתן לשלב אותו בכל חדר בבית בצורותיו השונות. מעבר לכך, הפרופיל הדק של החלון המדובר מעניק לו מראה עדין. יתרון נוסף של החלון המדובר הוא התאמתו לכל תנאי מזג אוויר. הוא מעניק אטימות טובה בפני חום, קור ולחות, הוא מבודד רעשים בצורה מצוינת והוא לא דורש תחזוקה רצינית. ניתן לומר כי חלון בלגי מאפשר ליהנות מהמראה העדין של הברזל עם כל היתרונות של האלומיניום.

דגמים של חלון בלגי

החלון הבלגי מגיע למעשה בשלושה דגמים אשר משתנים בהתאם לגודל המפתח של החלון. ניתן למצוא חלון בלגי דגם 1700 שהוא למעשה פרופיל דק שמתאים למפתחים קטנים עד גובה 1.20 והוא מתאים לחלונות הזזה בלבד. חלון בלגי דגם 7300 הוא פרופיל עבה שמתאים למפתחים גדולים מעל 1.30 וניתן להתקין אותו בחלונות הזזה בלבד ועל כן הוא מתאים בעיקר לחלונות במרפסת או בסלון, כיוון שלרוב יהיה מדובר על חלונות גדולים מאוד. עוד סוג של חלון בלגי הוא חלון דגם 4300. מדובר על פרופיל בלגי שמתאים לכל גודל של מפתח וניתן להתקין אותה בחלונות ציר בלבד.

באופן כללי, ניתן לשלב כל סוג של זכוכית על הפרופיל הבלגי, אך הזכוכיות המומלצות יותר הן: זכוכית טריפלקס אשר מורכבת משני לוחות זכוכית. מדובר על זכוכית בטיחותית מאוד. זכוכית נוספת היא זכוכית בידודית המורכבת משני לוחות של זכוכית שבינם יש מרווח של אוויר או גז. גם היא נחשבת לבטיחותית. היא מספקת בידוד מפני רעשים ומפני מזג אוויר. בחלון בלגי ניתן לשלב גם תריסים, בחדרים השונים של הבית וגם בסלון. ניתן לשלב בו תריס חשמלי, מה שהופך את החלון לעדכני ויוקרתי. כיום לא מעט אנשים בוחרים פרופיל אלומיניום מרובע, אשר מהווה בחירה פופולרית ביותר לחדרי סלון.

החלון הבלגי עשוי למעשה מאלומיניום. חשוב מאוד לנקות אותו כל פרק זמן על מנת לשמור על המראה הטוב שלו ולפנות לאיש מקצוע בכל מקרה של בעיה או תקלה בפרופיל.

 

מכונת ייבוש

10 טיפים לשימוש נכון ובטוח במכונת ייבוש – מה שכל משתמש חייב לדעת

דמיינו את הזמזום העדין של מכונת הייבוש שלכם עובדת בשיטתיות, סימפוניה מודרנית של נוחות ויעילות. בקצב השוקק של חיי היומיום, במיוחד בגבולות הנעימים של הבתים בישראל, ההסתמכות על פלאי בית כאלה הולכת וגוברת. עם זאת, בתוך הסתמכות זו מסתתרת רשת של תפיסות מוטעות ונוף של סיכונים הנובעים משימוש לא נכון במכונות ייבוש. שילוב זה של הכרח וזהירות ממסגר את גישתנו כיום.

קרא עוד »