מהפכת העיצוב באפוקסי

מהפכת האפוקסי בעיצומה , עכשיו זה הזמן להצטרף. אפוקסי הוא פולימר ( בדרך כלל תערובת של אפיכלורוהידרין וביספנול A.) שפותח בשנות השלושים של המאה העשרים בארצות הברית, אפוקסי  הוא אחד החומרים המהפכניים ביותר בשנים האחרונות בתחומים רבים הכוללים, דבקים, בניה , תשתיות, מטוסים, ספינות, רכב, עיצוב, תכשיטים  ומה לא.  מגוון תכונותיו הרחב ועבודה אתו כחומר מורכב הבנוי שכבות שונות  עם תכונות שונות, מאפשר יצירה של חומרים ומוצרים שנתפסו בלתי אפשריים קודם לכן. האפשרות לשלב לדוגמה הן קושי והן גמישות ועם זאת משקל נמוך-יצרו פתרונות ליצירת כלי טייס , מכוניות מרוץ, וספינות. אפוקסי נוסף לכול מעלותיו עמיד גם כנגד קורוזיה, ותקיפה כימית. האפוקסי  הוא חומר מדכא שריפות והיישום שלו לא מחייב אמצעים מתוחכמים ואפשרי גם בסביבה הביתית.

תעשיית האפוקסי העולמית נאמדת במחזור של כ־15 מיליארד דולר בשנה ורובה מופנה לשימוש תעשייתי. בשנים האחרונות  במקביל לעליית הרשתות החברתיות מתרחש ברחבי העולם גילוי של האפוקסי כחומר עיצוב ביתי המשמש במגוון תחומים-משולחנות אפוקסי, דרך רצפות אפוקסי, משטחי אפוקסי למטבח כמשטחי עבודה המדמים שיש,  שימוש באפוקסי במגוון אמצעי תאורה, ריהוט אפוקסי , אבזרי אופנה (אקססוריז) עשויים אפוקסי. תכשיטי אפוקסי, צעצועי אפוקסי ועוד ועוד. תכונותיו של האפוקסי שהופכות אותו לחומר עיצובי מדהים הן שקיפותו, הדרך שבה ניתן לעבוד אתו בצבעים בצורה מרהיבה, העובדה שניתן להכניס אל תוך השרף אובייקטים שונים-מפרחים מיובשים ועד לפסנתר שלם ושילובו עם חומרים נוספים כעץ, בטון, מתכות, זכוכית ועוד. "הסדנה" היא בית הספר הגדול והמקצועי ביותר ללימודי האפוקסי בישראל. הסדנה מציעה סדנת אפוקסי למתחילים, ועשרות סדנאות המשך למתקדמים ומעצבים הרוצים להעמיק בתחומים שונים את יכולתם לעבוד עם החומר. סדנאות אפוקסי למתקדמים קיימות בתחומים שונים החל מסדנאות בניית תבניות מורכבות , דרך סדנאות לשילוב צילום ואפוקסי , תאורה ואפוקסי, אפקטים של לייזר ואפוקסי ועוד ועוד. הסדנה גם מייבאת ומוכרת שרפי אפוקסי וחומרים נוספים בתחום.

זיו אייל מנהל "הסדנה " טוען שתחום האפוקסי בעיצוב רק החל. "מה שאנחנו רואים כרגע בישראל זה את הגל הראשון של גילוי שרף האפוקסי או כפי שהוא קרוי בלועזית האפוקסי רזין. אנחנו רואים המון שולחנות המשלבים עץ ואפוקסי-הנמכרים במחירים גבוהים. אנחנו מתחילים לראות ניצנים של שימוש באפוקסי לרצפות -לא רק בשימושים תעשייתיים ומסחריים כמו בחניונים , אלא ברמה הדקורטיבית המנצלת את התכונות האמנותיות של החומר.

אנחנו רואים גם שימוש באפוקסי לתכשיטים המנצלים תבניות מוכנות, וכמובן מזוזות אפוקסי המשלבות עץ זית ושרף.  אבל האפשרויות האמתיות של החומר -את הדרכים היצירתיות לשימוש בו עדיין אפילו לא התחלנו לגרד בישראל.   האפוקסי יכול ליצור מהפכה בדרך בה אנחנו מעצבים ובונים  את הבתים שלנו, מקירות ורצפות  שקופים או שקופים למחצה הכוללים תאורה וצבע שהם למעשה סוג של עבודת אמנות. דרך עיצובים פיסוליים של ריהוט המשלבים חומרים שונים המוחזקים על ידי יציקת שרף אפוקסי.  שילוב של בדים ואפוקסי כפי שאנחנו מראים באתר שלנו- יכול ליצור אפשרויות מרשימות. והנושא של תכשיטים ואקססוריז של אופנה המשלבים אפוקסי וחומרים אחרים -לא בתבניות סיליקון הסטנדרטיות הנמכרות באלי אקספרס במחיר זול, אלא באמת בצורת מורכבות ותבניות שהאמן יוצר בעצמו -הוא רק בראשיתו. ויש כמובן את תחום הצילום וההדפס עם אפוקסי שהוא תחום שרק הוא לבדו -יכול ליצור מהפכה בדרך הצגת צילומים בצורה תלת ממדית. העניין באפוקסי הוא שזה חומר מתוחכם מצד אחד הדורש ידע וניסיון ביישום ומצד שני זה חומר פשוט מאוד לשימוש שניתן לעבוד אתו ברמה הביתית בקלות. "

מכונת ייבוש

10 טיפים לשימוש נכון ובטוח במכונת ייבוש – מה שכל משתמש חייב לדעת

דמיינו את הזמזום העדין של מכונת הייבוש שלכם עובדת בשיטתיות, סימפוניה מודרנית של נוחות ויעילות. בקצב השוקק של חיי היומיום, במיוחד בגבולות הנעימים של הבתים בישראל, ההסתמכות על פלאי בית כאלה הולכת וגוברת. עם זאת, בתוך הסתמכות זו מסתתרת רשת של תפיסות מוטעות ונוף של סיכונים הנובעים משימוש לא נכון במכונות ייבוש. שילוב זה של הכרח וזהירות ממסגר את גישתנו כיום.

קרא עוד »