כיצד נבחר אדריכל בצורה חכמה?

תכנון מבנה מגורים או כל מבנה אחר, הוא תוצר של פרטים שונים שצריכים להתחבר ביחד, במטרה לענות על צרכים מסוימים, ולמלא מטרות שונות. מצד אחד, יש את הצד הפרקטי, כיצד ניתן יהיה להשתמש במבנה בצורה נכונה לאורך זמן, מצד שני, יש את העניין העיצוב, כיצד אפשר לייצר מבנה יפה, מקורי, אשר יתאים לסביבה שלו או להיפך, יהיה ייחודי במרחב.

אחד הגורמים המשמעותיים בתכנון ובניית המבנה, בכל אספקט שהוא הם מהנדסי בניין ואדריכלים מדובר על בעלי מקצוע שאחראים על פי חוק על התהליך, להם יש את הידע וההסמכה הנדרשת על מנת לבצע את התהליך, בין אם מדובר על מבנה מגורים, עסקי, מסחרי או אחר. השאלה היא, כיצד בוחרים את האנשים הנכונים לביצוע התהליך הזה עבורנו.

חשוב לומר, אנחנו יכולים למצוא הרבה מאוד מהנדסי בניין או אדריכלים בתל אביב ובמקומות אחרים. יש לנו אפשרות ליהנות היום מרשימה ארוכה מאוד של בעלי מקצוע בתחום שתמיד ישמחו לעמוד לרשותנו ולספק לנו את השירותים הנדרשים. מדובר על בעלי מקצוע, אשר רובם התנסו בעבר בתכנון ובנייה של מבנים מסוג כזה או אחר, על פי תקציבים שהוגדרו להם מראש ותוך כדי עמידה בלוח זמנים מוגדר וקשיח.

לפני שאנחנו נציג כמה נקודות שיכולות לעזור לנו בתהליך הבחירה, נציג כמה אופציות לעבודה מול מהנדס בניין או אדריכלים בתל אביב ובכלל בכל רחבי הארץ.

אפשרות אחת, לשכור בעלי מקצוע שינהל את כל הפרויקט מכל זווית אפשרית. כלומר, אנחנו שוכרים בעלי מקצוע והם מנהלים את הפרויקט במלואו, כולל גיוס בעלי מקצוע בתחומים שונים, חשמל, אינסטלציה ועוד. אנחנו גם יכולים לבחון אופציה של עבודה מול חברה שמעסיקה את כל אנשי המקצוע הנדרשים ואז הכל נעשה תחת חברה אחת.

אפשרות שנייה, אנחנו יכולים לגייס אדריכלים ומהנדסים, אך כל שאר בעלי המקצוע יגויסו על ידנו. יש בכך היגיון מסוים, מאחר וכך אנחנו יכולים לקבל הרבה יותר שליטה על התהליך. יחד עם זאת, זה ידרוש מאיתנו להשקיע לא מעט זמן, לא מעט כסף (סביר להניח שהעלויות הראשיות והעקיפות, יהיו גבוהות יותר) וכן, אנחנו צריכים להכיר בעלי מקצוע בתחומים אלו בשביל שנוכל לגייס את האנשים הנכונים לתפקידים השונים.

אפשרות שלישית, אנחנו יכולים לשלב, כלומר, אפשר לבקש מהאדריכלים שיחפשו עבורנו בעלי מקצוע, אבל אנחנו נחליט את מי לשכור לעבודה על פי מה שנראה לנו נכון.

בכל מקרה, אנחנו נקבע את גבולות התקציב וכן את לוח הזמנים, כך שגם האדריכלים וגם בעלי המקצוע השונים יצטרכו לעמוד בהם.

כיצד נבחר אדריכלים ומהנדסים בצורה נכונה

הבחירה איננה תלויה אך רק בשאלה, איזה ניסיון יש לאדריכל ומה הוא מציע לנו לצורך תכנון ובניית המבנה. זה אומנם חשוב, אך לא פחות חשוב זה לאפיין בצורה נכונה את הצרכים שלנו. עלינו לדעת בדיוק מה אנחנו מחפשים, מה אנחנו צריכים בשביל שהתהליך יתבצע בצורה נכונה ובסופו של דבר, נוכל ליהנות ממבנה בנוי היטב.

למשל, אנחנו צריכים להחליט מה הצרכים שלנו, מה אנחנו מחפשים וכיצד אנחנו רואים בדמיוננו את המבנה בסופו של תהליך הבנייה. בהתאם, אנחנו יכולים לבחון, איזה אדריכל או מהנדס יכול לבצע עבורנו את העבודה, כפי שאנחנו רואים ורוצים אותה.

כמו כן, אנחנו צריכים לבחון, איזה אדריכל או מהנדס יכולים לעמוד בלוחות הזמנים, בתקציב שעומד לרשותנו וכן יכולים לבצע את התהליך באופן מסודר, בלי תקלות ובלי עיכובים.

מכונת ייבוש

10 טיפים לשימוש נכון ובטוח במכונת ייבוש – מה שכל משתמש חייב לדעת

דמיינו את הזמזום העדין של מכונת הייבוש שלכם עובדת בשיטתיות, סימפוניה מודרנית של נוחות ויעילות. בקצב השוקק של חיי היומיום, במיוחד בגבולות הנעימים של הבתים בישראל, ההסתמכות על פלאי בית כאלה הולכת וגוברת. עם זאת, בתוך הסתמכות זו מסתתרת רשת של תפיסות מוטעות ונוף של סיכונים הנובעים משימוש לא נכון במכונות ייבוש. שילוב זה של הכרח וזהירות ממסגר את גישתנו כיום.

קרא עוד »