עיצוב משרדים הייטק – למה חשוב להשקיע בכך?

במשך לא מעט שנים עיצוב פנים של בית או משרד, נתפס כעניין של נראות בלבד. התייחסו לנושא ברצינות, אך התפיסה היתה שעיצוב פנים משמש יותר לצרכים חזותיים, לתחושה פנימית ולא היתה התייחסות להיבט המעשי שיש בעיצוב המבנה.

עם השנים הגישה השתנתה. היום מתייחסים לעיצוב פנים בצורות שונות, בפרט כשמדובר על עיצוב משרדים, אחת כמה וכמה כשמדובר על משרדים של חברות הייטק. לראיה, היום הרבה מאוד מעצבי פנים מתמחים באופן ספציפי בסוג עיצוב שכזה, מתוך הבנה שיש צורך מקצועי, חברתי בעיצוב פנים נכון ומדויק, וכן מתוך הכרה שהעיצוב איננו קשור רק להיבט של הנראות אלא הרבה מעבר לכך.

במאמר זה נסביר למה עיצוב משרדים הייטק הוא חשוב ולפיכך יש צורך להשקיע בו זמן וכסף. כמו כן, אנחנו נסביר כיצד נכון לתכנן את המשרד באופן שישרת את המטרות שלו, בין אם זה בהתחשב בסוג העבודה שהמתבצעת במקום, כמות העובדים וכן הקשר עם הלקוחות והספקים שמגיעים אל המבנה.

 

מדוע עיצוב משרדים הייטק הוא חשוב?

עיצוב משרדים הייטק הוא בעל חשיבות, מאחר והעיצוב של המקום יכול לייצר לעובדים מרחב נוח ויעיל לעבודה. עובדים מבלים שעות ארוכות במשרד, ברוב המקרים הם מבלים שם את מרבית שעות היום, הם מבצעים את עבודתם ובשביל להגיע לתפוקה אופטימאלית, הרי שהם צריכים להשתמש במרחב נוח, יעיל, מרווח ומתאים לצרכים שלהם.

כשניגשים לתכנן משרד הייטק, צריך לקחת בחשבון את העובדה שהעיצוב צריך לשרת את המטרה, לא רק בהיבט של סגנון ונראות אלא גם בהיבטים אחרים. עובדים שמגיעים בבוקר למשרד, צריך להרגיש שהם הגיעו למקום נוח, מקום שתהיה להם חוויה נעימה לשהות בו במשך כמה שעות טובות, וכאמור מקום שיכול לספק להם מרחב לעבודה יעילה.

מעבר לכך, הרי שהעיצוב צריך גם לשרת את המוניטין של החברה כלפי חוץ, בין אם זה כלפי הלקוחות והספקים ובין אם זה באופן כללי. לכן הרבה מאוד חברות הייטק משקיעות זמן ומשאבים רבים בעיצוב שונה ומיוחד של המשרדים שלהם, על מנת לעורר עניין ולייצר תחושה שמדובר במקום מיוחד ולא במשרדים רגילים. מעבר לכך, שכל מי שמגיע אליו צריך להתרשם ממנו ולדעת שמדובר בחברה מקורית, יצירתית, רעננה וצעירה.

 

איך מעצבים משרד הייטק בצורה נכונה

בראש ובראשונה צריך לחשוב איך העיצוב יכול לשרת בצורה נכוונה את המטרות של החברה ושל העובדים בפרט. צריך להחליט האם הדרך הנכונה להשיג אותן יהיה באמצעות אופן ספייס או באמצעות חלוקה לחדרים, איך יוצרים זרימה בין החללים השונים, וכיצד יוצרים מצב שכל החדרים משתלבים היטב במרחב, מבחינת עיצוב וסגנון.

יש להתייחס לשימוש בצורה ספציפית לשימוש בצבעים וחומרים, על מנת לייצר התאמה מושלמת, וכמובן חוויה נוחה ונעימה לכלל העובדים ולכל מי שמגיע למקום כאורח.

מכונת ייבוש

10 טיפים לשימוש נכון ובטוח במכונת ייבוש – מה שכל משתמש חייב לדעת

דמיינו את הזמזום העדין של מכונת הייבוש שלכם עובדת בשיטתיות, סימפוניה מודרנית של נוחות ויעילות. בקצב השוקק של חיי היומיום, במיוחד בגבולות הנעימים של הבתים בישראל, ההסתמכות על פלאי בית כאלה הולכת וגוברת. עם זאת, בתוך הסתמכות זו מסתתרת רשת של תפיסות מוטעות ונוף של סיכונים הנובעים משימוש לא נכון במכונות ייבוש. שילוב זה של הכרח וזהירות ממסגר את גישתנו כיום.

קרא עוד »