בידוד רעש בין חדרים

אקוסטיקה היא דבר חשוב מאוד בכל מבנה.  בין אם מדובר על בית פרטי שבו כל אדם מעוניין לשהות בחדר השקט והנעים, בין אם מדובר באולמות שבהם מעוניינים לשמור על אקוסטיקה מתאימה, בין אם מדובר חדרי מוזיקה ועוד. מכיוון שכיום הבנייה מתאפיינת באקוסטיקה נמוכה, לא מעט אנשים מחפשים פתרון אקוסטי איכותי למבנים שונים. כדי ליצור בידוד רעש בין חדרים בצורה איכותית כיום על אף המבנה המתאפיין באקוסטיקה נמוכה, ניתן פשוט לבחור מחיצות אקוסטיות.

בידוד רעש בין חדרים- כיצד עושים זאת נכון?

כאמור, כדי לייצר אקוסטיקה מתאימה בכל חלל, גם כאשר המבנה אינו מאופיין ברמת אקוסטיקה גבוהה, ניתן כיום להשתמש במחיצות אקוסטיות איכותיות עבור בידוד רעש בין חדרים. המחיצות המדוברות יכולות להתאים לכל מקום לרבות משרדים, בתי עסק, אולמות אירועים, מוסדות לימוד ואף בבתים פרטיים. כמובן שכדי שהמחיצות אכן יענו על הייעוד והמטרה שלהן, עליהן להיות תואמות במידות לחלל הנתון. אי אפשר לצפות כמובן שכל מחיצה תתאים לכל מקום ועל כן, כדאי כיום לבחור בחברה המציעה שירות הזמנת מחיצות מעין אלה בהתאמה אישית.

להתאמת המחיצות לרוב יידרש איש מקצוע שיגיע למקום ויעניק לכם סקירה של כל הפתרונות הקיימים בתחום המחיצות הללו לרבות מחיצה אקוסטית מהרצפה עד התקרה, מחיצה בגובה נמוך יותר, מחיצות ניידות וכן הלאה.

כיצד יוצרים מחיצה אקוסטית לצורך בידוד רעש בין  חדרים?

בידוד רעש בין חדרים על ידי מחיצות אקוסטיות יכול להיות יעיל מאוד. כדי ליצור את המחיצה המדוברת יש לקחת בחשבון שני מרכיבים חשובים מאוד: עובי המחיצה וחומרי הגלם שמהם המחיצה עשויה. חשוב לדעת כי ככל שהמחיצה תהיה עבה יותר כך הבידוד יהיה טוב יותר. כמו כן לכל סוג של חומר גלם תהיה השפעה אחרת על רמת הבידוד. בין חומרי הבידוד הנפוצים ביותר כיום ניתן למצוא: סוגים שונים של צמר, לבד, בדים, עץ, גומי, מלמין, זכוכית או אלומיניום, כאשר המרכיבים החשובים ביותר שיופיעו כמעט בכל מחיצה אקוסטית יהיו: אלומיניום אשר ישמש לפרופילים של המחיצה וגומי אשר מסייע באיטום השלבים בין כנפי המחיצה.

כיצד מסייעת מחיצה אקוסטית לבידוד רעשים?

אם אתם מעוניינים בבידוד רעשים בין חדרים במבנה כזה או אחר, כדאי שתדעו כי באמצעות התקנת מחיצות אקוסטיות מתקבלים חללים מופרדים ומבודדים מפני רעש. ניתן ליצור כך עמדות עבודה במשרד המאפשרות לכל עובד להתרכז בעבודתו מבלי לסבול מהפרעה כלשהי ומבלי לחשוש שעבודתו מפריעה באופן כלשהו לאדם אחר. ניתן לומר כי המחיצות האקוסטיות הובילו להתקדמות של ממש בכל הנוגע לחלוקה פנימית בתוך מתחמים מסוגים שונים, כאשר המחיצות המבוקשות ביותר הן מחיצות זכוכית. מחיצות מעין אלה עשויות מזכוכית מחוסמת אשר נחשבת לחומר עמיד וחזק שאיננו מסכן גם במקרה של שבר. ניתן לבחור במחיצות הללו בזיגוג כפול או בזיגוג יחיד וזאת בהתאם לרמת הבידוד הנדרשת. היתרון הגדול של המחיצות הללו הוא שמלבד האקוסטיקה הם משמשות כמרכיב משמעותי בעיצוב פנים של כל חלל והן מסייעות ליצור חללים מוארים ופתוחים.

כיום ניתן לבחור גם מחיצות אקוסטיות ניידות ולא קבועות, אשר מתאימות למבנים שבהם אין צורך תמידי בבידוד רעש בין  חדרים, אלא צורך שעולה מדי פעם בפעם.

גינה

גינה בעיר: כיצד לעצב מרחב ירוק קטן עם השפעה גדולה

דמיינו שאתם חוצבים מקדש שליו בתוך האנרגיה השוקקת של העיר. הזמזום של החיים העירוניים אולי נראה כמו בן לוויה מוזר לרשרוש העלים ולניחוח הפריחה, אבל זה לא רק אפשרי; זה טרנספורמטיבי. בהשראת סימפוניית הטבע והקדנציות של חיי העיר, גן בעיר עומד כעדות לאיזון וליופי. אבל היציאה למסע של עיצוב שטח ירוק קטן בסביבה עירונית מגיעה עם מערכת משוכות ייחודית – חלל הוא מותרות מוערך, ובטון שולט לעתים קרובות על הקרקע.

קרא עוד »
נר ריחני

מדריך הבחירה: איך למצוא את הפתיל המושלם לנר שלך?

ההבהוב העדין של להבת נר יכול להפוך חללים רגילים למקדשים של רוגע, ולהפוך את האמנות העדינה של עשיית נרות לסוג של אלכימיה. אבל אלמנט חיוני אחד נשאר לעתים קרובות בצללים, וקובע בשקט את תוחלת החיים והבטיחות של זוהר הנר שלכם: הפתילה. גדיל פשוט עשוי להיראות חסר חשיבות, ובכל זאת הוא הכל חוץ מאשר – פתיל מושלם הוא פעימות הלב של כל נר, המתזמר את סימפוניית הריח והזוהר.

קרא עוד »