היתרונות בעיצוב בית בעזרת מעצב פנים

מאת מומחי אתר www.t.co.il

אמנם מדובר בארבע קירות עם חלונות ודלתות, אבל הבית שלנו מסמל משהו, הוא מסמל סטטוס ומעמד, אם נרצה ואם לאו. מתחילים בו בקטן – זוג צעיר, אולי גם כלב, לאחר מכן ילד ועוד ילד, בקיצור שיהיו בריאים… בכל אופן הבית אמור להיות מתוכנן לנוחות מקסימלית לדרים בבית ומותאם לגודל המשפחה, להרגלים ולמנהגים של המשפחה.

אז איך עושים את זה? אם נרצה לעשות זאת בעצמנו, המשימה לא תהייה כל כך פשוטה. ניסוי וטעייה זה טוב ללימוד של דברים חדשים אבל לא לעצב בית שנצטרך לגור ולחיות בו בשנים הקרובות והרחוקות. לשם כך נצטרך להיעזר במעצב פנים, וזה אחד היתרונות בעיצוב בית בעזרת מעצב פנים, אבל יש עוד הרבה…

עיצוב וחישוב פנים

מעצב פנים מומלץ ואיכותי בתל אביב למשל יודע מניסיונו מה צריך לקחת בחשבון כשבאים לעצב את הבית, כמו כן הוא יודע איך לעצב את החללים כך שיהיה גם לטעמכם, גם יפה וגם שטח מנוצל. מצד שני תכנון לא נכון של החללים עלול לגרום לתחושה של חוסר נוחות לאורך שנים – כל עוד אתם גרים בבית. וזה לא רק אסתטיקה ופדנטיות, מעצב פנים לומד נוסחאות חישוב וכללי אצבע שחושבו על ידי ארגונומים (מהנדסי אנוש) שנים רבות לפני שנולדנו בכלל…

מעצב פנים יחשב לנו בין היתר, מה צריכים להיות מידות האי שאנו מתכננים במטבח, כך שלא יפריע לפתוח מגירות ושיוכל לשמש לצורך שאנו רוצים להשתמש בו (אל תהיו כל כך בטוחים שאיש המטבחים והנגרים שהוא מעסיק יודעים מה הם עושים…).

היתרונות בעיצוב בית בעזרת מעצב פנים גם בשיפוץ קטן

גם את המרחק בין האסלה לאמבטיה ובין האסלה לכיור חשוב מאוד לתכנן ולחשב בהתאם להל"ת (הל"ת זה הוראות למתקני תברואה – אם לא ידעתם עד לרגע זה מה זה הל"ת, איך חשבתם בכלל לעשות את העבודה לבד…). המלצתנו היא להשתמש בשירותי מעצב פנים גם בשיפוץ קטן, למרות שזה נראה לכאורה מיותר, זה יכול להוסיף המון רעיונות לניצול השטח שלא עלו כלל בדעתכם. ואם אתם פדנטים אתם וודאי תרצו שהעיצוב של הפרוזדור יהיה תואם לעיצוב של כל חדר וחדר ושידברו באותה שפה עיצובית, אז הנה לכם סיבה נוספת לדבר עם מעצב פנים איכותי לפני שיפוץ גדול או קטן.

בפגישה עם מעצב פנים חשבו רק על עצמכם

זכרו שבסופו של דבר הדירה שלכם צריכה להתאים לכם, לא לשכנים ולא לגיסה וכמובן לא לחמות הפולנית. אם תנסו לעצב לבד אתם תשמעו כל כך הרבה דעות עד שתצבעו את הקירות בצבע שחור מרוב בלבול… כשלוקחים מעצב פנים עם גב אף אחד לא יתערב לכם… וכשאתם יושבים עם המעצב חשבו אך ורק על הנוחות והשימושיות שלכם בלבד. אתם הרי הולכים לחיות כאן לאורך שנים, לבלות כאן בסופי שבוע ובחגים הבאים עלינו ועליכם לטובה בעזרת ה'.

דוגמא מהשטח לחשיבות מעצב הפנים

דוגמא לעיצוב לפי רצון ונוחות אישית היא תכנון רוחב של מסדרון. לפי התקן הוא אמור להיות 80 ס"מ, אבל אם בא לכם מסדרון רחב יותר על חשבון החדרים כי אתם אוהבים מרחבים, או להיפך – אם בא לכם מסדרון צר יותר כי חשוב לכם חדרים גדולים, זה יכול להיות מאוד משמעותי עבורכם אבל כדי שתוכלו לחשב ולבדוק את כל ההשלכות של השינוי הזה אתם חייבים לשבת עם מעצב פנים שיוכל לייעץ לכם בעניין או אפילו להציע חלופות (ובמידת הצורך יפנה למהנדס לקבלת אישור). תתחדשו!    

מכונת ייבוש

10 טיפים לשימוש נכון ובטוח במכונת ייבוש – מה שכל משתמש חייב לדעת

דמיינו את הזמזום העדין של מכונת הייבוש שלכם עובדת בשיטתיות, סימפוניה מודרנית של נוחות ויעילות. בקצב השוקק של חיי היומיום, במיוחד בגבולות הנעימים של הבתים בישראל, ההסתמכות על פלאי בית כאלה הולכת וגוברת. עם זאת, בתוך הסתמכות זו מסתתרת רשת של תפיסות מוטעות ונוף של סיכונים הנובעים משימוש לא נכון במכונות ייבוש. שילוב זה של הכרח וזהירות ממסגר את גישתנו כיום.

קרא עוד »