עיצוב מעקה עץ למדרגות

 

החלטתם להתקין מעקה עץ למדרגות? עשיתם החלטה נהדרת, אבל אתם צריכים להיזהר שלא להגזים עם העץ. מעקה עץ הוא מעקה שיכול להעניק לבית הרבה אסתטיקה ואווירה חמימה ונעימה, אבל צריך להקפיד גם בכל הקשור להתאמת העיצוב לעיצוב הכולל ולהימנעות ממצב של חסימת מעבר אור ואוויר על ידי המעקה.

 

מדוע נחשב מעקה עץ למדרגות למעקה פופולארי?

עץ הוא אחד מחומרי הגלם האהודים ביותר בעיצוב הבית ובפריטי ריהוט לבית. העץ מביא איתו את הטבע, את ריח האדמה ואת הריח העצי של היער, ומאחר והוא אינו סופח אליו חום וקור, נעים לגעת בו בכל עת ובכל עונות השנה. העץ משרה אווירה נעימה ואף מסייע לשמור על הטמפרטורה בבית, וכל זאת בתנאי שמדובר בעץ מלא ונושם. מעקה לעץ למדרגות אינו שונה בכך ודווקא כפריט עיצוב חשוב ומרכזי בעל שטח פנים גדול יחסית לפריטי עיצוב אחרים בבית, למעקה עץ ישנה השפעה לא קטנה על האווירה בבית ועל האסתטיקה הכוללת שלו.

 

מדוע וממה יש להיזהר בהתקנת מעקה עץ?

מעקה הוא למעשה מתקן המותקן בצידי המדרגות כדי לספק מקור לבטיחות ותמיכה למשתמשים בהן. ללא המעקה, היו המדרגות הופכות לחלל פתוח לחלוטין המאפשר מעבר חופשי של אור ואוויר. כאשר אנו מתקינים מעקה עץ למדרגות, אנחנו למעשה חוסמים בהגדרה חלק ממעבר האור והאוויר, והמידה בה חסימה זו תתרחש, תלויה מאוד בגודל המעקה ובעיצוב שלו. אם תשתמשו בלוחות עץ גדולים, המעקה יהפוך למעין מחיצה שחוסמת את מעבר האור והאוויר בצורה משמעותית, ואף יכולה להשפיע על תפיסת המרחב בבית. לעומת זאת, תוכלו להתקין מעקה בעל שלד עץ ודקורציה מבוססת עץ, אך לשלב בתוכו לוחות זכוכית או להותיר חללים פתוחים. באופן זה, תשמרו את תחושת המרחב בבית ותהפכו את המעקה לנכס ולא לנטל.

 

האם אפשר להזמין מעקה בהתאמה אישית?

התשובה היא בהחלט כן. מעקה עץ למדרגות ניתן להזמנה מתוך סדרה ארוכה מאוד של דגמים מן המדף, והוא ניתן להזמנה גם בהתאמה אישית. יחד עם זאת, אם אתם בוחרים באפשרות זו, חשוב שתערכו את כל תהליך העיצוב והתכנון עם איש מקצוע, שיבטיח שני דברים: א' שהמעקה בטוח לשימוש ויש לו את החוזק המבני הנדרש על מנת לספק את התמיכה הנדרשת למשתמשים במדרגות, וב' שהעיצוב שלו עולה בקנה אחד עם עקרונות העיצוב המקצועיים, שאת ההשלכות באי עמידה בהם המחשנו בפסקה הקודמת.

 

בהזמנת מעקה עץ למדרגות יש לכם את האפשרות לבחור בדגם מן המדף, או להזמין מעקה בהתאמה אישית שלכם. בכל מקרה, חשוב שתבחרו במעקה המתאים ביותר לבית שלכם, ולאו דווקא זה שנראה הכי טוב על בימת התצוגה בחנות. איש מקצוע המתמחה בתחום עיצוב הפנים יוכל לסייע לכם הן בעיצוב המעקה והן בבחירת מעקה מן המדף.

מכונת ייבוש

10 טיפים לשימוש נכון ובטוח במכונת ייבוש – מה שכל משתמש חייב לדעת

דמיינו את הזמזום העדין של מכונת הייבוש שלכם עובדת בשיטתיות, סימפוניה מודרנית של נוחות ויעילות. בקצב השוקק של חיי היומיום, במיוחד בגבולות הנעימים של הבתים בישראל, ההסתמכות על פלאי בית כאלה הולכת וגוברת. עם זאת, בתוך הסתמכות זו מסתתרת רשת של תפיסות מוטעות ונוף של סיכונים הנובעים משימוש לא נכון במכונות ייבוש. שילוב זה של הכרח וזהירות ממסגר את גישתנו כיום.

קרא עוד »