מעקה בטיחות למדרגות

 

כל מעקה הוא מעקה בטיחות, אך רמת הבטיחות שיודע כל מעקה להציע משתנה בהתאם לעיצוב שלו, למקום בו הוא מותקן ולחומרי הגלם מהם הוא עשוי. בבחירת מעקה בטיחות למדרגות כדאי וחשוב להתייעץ עם איש מקצוע מתחום הבטיחות, על מנת להבטיח שהמעקה הנבחר אכן מספק את הבטיחות שהוא נדרש לספק.

 

כיצד משפיע המקום בו מותקן מעקה בטיחות למדרגות על רמת הבטיחות שלו?

אם תדמיינו לרגע מדרגות בקניון או מדרגות חירום חיצוניות במגדל משרדים, ותעמידו את המדרגות האלה אל מול המדרגות הביתיות שלכם, תוכלו להבין שלא כל מעקה מתאים לכל מדרגות. בהתקנת מעקה, חשוב מאוד להתאים בין המעקה ובין נפח התנועה הצפויה לעבור במדרגות ולעומס שיוטל על המעקה. מעקה בטיחות למדרגות בבית בו מתגוררים אנשים בוגרים, יכול להיות חזק ומאסיבי פחות מאשר מעקה בטיחות בבית בו ישנם ילדים קטנים או קשישים. לכל מקום, לכל סביבה ולכל מדרגות יש להתאים את המעקה הנכון על מנת להשיג את הרמה הנדרשת של בטיחות בשימוש במדרגות. מצד אחד המעקה לא צריך להיות מאסיבי מדי ולספק בטיחות שאינה נדרשת, אך מצד שני, עוד יותר חשוב שהמעקה לא יהיה חלש מדי ביחס לעומס שיופעל עליו.

 

בטיחות אינה נוגדת אסתטיקה

למשמע הביטוי מעקה בטיחות למדרגות, עשויות לקפוץ בראשכם אסוציאציות של מדרגות פלדה או מדרגות מאוד לא דקורטיביות שנועדו באמת לספק תמיכה פונקציונלית למשתמשים במדרגות, אך ללא כל חן. בפועל, עם מבחר הדגמים שניתן להשיג היום בתחום המעקות, ועם האפשרות לעצב מעקה בהתאמה אישית, תוכלו לשלב בין בטיחות ואסתטיקה, ולהבטיח שהמעקה בבית שלכם הוא גם בטוח מאוד לשימוש, גם תומך ומגן על המשתמשים במדרגות במידה הראויה וגם משמש כפריט עיצוב חשוב ומרכזי בבית שלכם. בהיבט זה חשוב שלא תבחרו את העיצוב על פי מצב רוח או על פי איך שהמעקה נראה בחנות, אלא בהתאמה מלאה לעיצוב הכולל בביתכם, ואם צריך, כדאי להיעזר גם באיש מקצוע.

 

מעקה בטיחות למדרגות במבנים ציבוריים

במבנים ציבוריים הנושא של מעקה בטיחות למדרגות הופך לקריטי וחשוב יותר, ובדרך כלל יידרשו מנהלי המבנה לעמוד בתקנים מוגדרים של בטיחות על מנת לקבל אישור לעשות שימוש במבנה. במקרה כזה, חובה לערב מהנדס או איש מקצוע המתמחה בתחום הבטיחות, על מנת להבטיח שהמעקה שאתם בוחרים עומד בסטנדרטים הנדרשים בחוק. מעקה כזה לא חייב להיות עשוי פלדה, ואולי תופתעו לשמוע שאפשר כיום לייצר גם מעקה בטיחות עשוי זכוכית. כל עוד עומד המעקה בתקנים הנדרשים, כל חומר גלם יכול להתאים.

 

מעקה בטיחות למדרגות חייב להיות מותאם למקום בו הוא מותקן, ואמת זו מתייחסת גם לנפח התנועה והעומס שיוטל על המעקה לאורך זמן, אבל גם לעיצוב שלו ולאופן בו הוא מתכתב עם העיצוב הכולל סביבו.

גינה

גינה בעיר: כיצד לעצב מרחב ירוק קטן עם השפעה גדולה

דמיינו שאתם חוצבים מקדש שליו בתוך האנרגיה השוקקת של העיר. הזמזום של החיים העירוניים אולי נראה כמו בן לוויה מוזר לרשרוש העלים ולניחוח הפריחה, אבל זה לא רק אפשרי; זה טרנספורמטיבי. בהשראת סימפוניית הטבע והקדנציות של חיי העיר, גן בעיר עומד כעדות לאיזון וליופי. אבל היציאה למסע של עיצוב שטח ירוק קטן בסביבה עירונית מגיעה עם מערכת משוכות ייחודית – חלל הוא מותרות מוערך, ובטון שולט לעתים קרובות על הקרקע.

קרא עוד »
נר ריחני

מדריך הבחירה: איך למצוא את הפתיל המושלם לנר שלך?

ההבהוב העדין של להבת נר יכול להפוך חללים רגילים למקדשים של רוגע, ולהפוך את האמנות העדינה של עשיית נרות לסוג של אלכימיה. אבל אלמנט חיוני אחד נשאר לעתים קרובות בצללים, וקובע בשקט את תוחלת החיים והבטיחות של זוהר הנר שלכם: הפתילה. גדיל פשוט עשוי להיראות חסר חשיבות, ובכל זאת הוא הכל חוץ מאשר – פתיל מושלם הוא פעימות הלב של כל נר, המתזמר את סימפוניית הריח והזוהר.

קרא עוד »